دستاوردهای اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در هشت سال منتهی به سال ۹۹

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز به بیان دستاوردهای این اداره کل در زمینه طرحهای عمرانی و خدمات غیر حضوری در قالب دولت الکترونیک و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان سازمان در هشت ماه منتهی به سال 99 پرداخت.

تامین 24 / مرتضی سلامی، مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز به بیان دستاوردهای این اداره کل در زمینه طرحهای عمرانی و خدمات غیر حضوری در قالب دولت الکترونیک و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان سازمان در هشت ماه منتهی به سال 99 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان البرز، سلامی در خصوص دستاوردهای این اداره کل در زمینه طرحهای عمرانی خاطرنشان کرد: گسترش واحدهای خدمات رسان در سطح استان یکی از مهمترین اهداف این اداره کل بوده که عبارت است از ایجاد شعبه 4 کرج در کمالشهر و ایجاد شعبه 5 کرج در منطقه محمدشهر و ماهدشت و بر این اساس شعب ارائه دهنده خدمات در سطح استان  از 7 شعبه به 9 شعبه در  8 ماه منتهی به 99 افزایش یافت
سلامی گفت یکی دیگر از اهداف مهم این اداره کل برون سپاری خدمات از طریق واگذاری خدمات به بخش خصوصی (کارگزاریهای رسمی) بوده است که به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات با ایجاد کارگزاری در شهرستان نظرآباد، کارگزاری شعبه 4 کرج (محدوده کمالشهر)، کارگزاری هشتگرد، کارگزاری اشتهارد، اقماری کارگزاری شعبه 3 کرج مستقر در محمدشهر که در حال حاضر 8 کارگزاری اصلی، دو کارگزاری اقماری و یک شعبه اقماری در طالقان به ارائه خدمات به مردم عزیز استان مشغول می باشند.
وی در ادامه گسترش خدمات الکترونیک به منظور افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی، جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضرور در سطح شهر با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، کاغذ و ...، تعداد زیادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام میگردد و فرآیند برخی نیز بگونه ای اصلاح شده که بیمه شده بجای مراجعه به شعبه اصلی خود و یا شعب مختلف  دیگر، فقط کافی است به نزدیک ترین شعبه محل زندگی خود مراجعه و از خدمات سازمان بهره مند گردند. 
سلامی تعدادی از خدمات تخصصی و اصلی و پر مخاطب سازمان تامین اجتماعی که بصورت غیر حضوری و الکترونیکی به مخاطبان این سازمان  ارائه می شوند را اعلام کرد:
1- ارسال لیست حق بیمه کارگران بصورت اینترنتی 
   در راستای ارائه خدمات غیر حضوری وامکان پرداخت اینترنتی حق بیمه ماهانه کارکنان از سوی کارفرمایان محترم، ارسال اینترنتی جایگزین سیستم دستی شد و از جمع تعداد 32000 کارگاه تحت پوشش سازمان بیش از 31139 کارگاه یعنی 98%  کارفرمایان بصورت غیرحضوری پرداخت می نمایند.
مزایای طرح: تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات به شعب وکارگزاریها ،جلوگیری از اتلاف وقت کارفرمایان، افزایش سرعت واعتبار محاسبات بیمه ای و کاهش سفرهای درون شهری و در نتیجه صرفه جویی در سوخت و کاغذ و . . . از فواید پرداخت اینترنتی حق بیمه است.
2‏- ابلاغ الکترونیکی و مشاهده بدهی های بصوزت اینترنتی
    با اقدامات انجام شده توسط این سازمان، کارفرمایان میتوانند برگه های اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب های خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی دریافت کنند. از جمع  515 هزار ابلاغ بیش از 59 درصد ابلاغها به صورت الکنرونیک انجام میگردد. کارفرمایان علاقه مند به بهره مندی از چنین خدمت نوینی شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی خود را برای دریافت رمز ابلاغ الکترونیکی به شعب تامین اجتماعی ارائه میدهند. پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام در طرح مذکور، در زمان صدور ابلاغ های تأمین اجتماعی اعم از اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب ها، به جای ابلاغیه های کاغذی، پیامک و پست الکترونیکی به کارفرما ارسال خواهد شد که قبلا بصورت دستی بوده و در طول سال یکبار انجام میشده ولی هم اکنون محاسبه پرونده کارگاه هر شش ماه انجام می شود و ابلاغ آن هم سریعتر به دست کارفرما خواهد رسید که استان البرز در بین استانهای کل کشور ، عملکرد مطلوبی  داشته است که موجبات رضایت کارفرمایان و جلوگیری از جریمه ها را در برخواهد داشت. و همچنین نیاز به مراجعه حضوری مامور ابلاغ و صرف وقت و سوخت  وهزینه ایاب و ذهاب  به همین میزان کاهش پیدا کرده است.
3‏- صدور و پرداخت فیش بیمه های خاص (مشاغل آزاد – قالیبافان – اختیاری و ... ) بصورت غیرحضوری
   استان البرز دارای 139 هزار بیمه شده خاص میباشد که با گسترش خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت رمز اینترنتی برای صدور برگ پرداخت (فیش حق بیمه) بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، رانندگان درون شهری و برون شهری (وانت بار، تاکسی، کامیون و وسایل نقلیه سنگین) بدون مراجعه به شعب، فراهم شده است و 100 درصد فیشهای این بیمه شدگان به صورت غیر حضوری صادر میگردد. 
4‏-  مشاهده سوابق بیمه شدگان و ثبت اعتراض ایشان بصورت اینترنتی 
   بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir  در منزل یا در هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشند کلیه سوابق پرداخت حق بیمه خود نزد سازمان تامین اجتماعی را رویت کنند.  جهت مشاهده سوابق خود، ورود اطلاعات هویتی فرد از جمله کدملی، شماره بیمه شده و شماره سریال شناسنامه الزامی است. بیمه شدگانی که پس از مشاهده سوابق بیمه ای به سابقه خود اعتراض دارند یا فکر می کنند بخشی از سوابق بیمه ای آنها منظور شده است می توانند در سیستم اعتراض خود را ثبت نمایند و رسیدگی خواهد شد.
5‏- دریافت فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران بصورت اینترنتی
   هر یک از کارمندان و کارگران بعد از سال ها کار و تلاش، روزی بازنشسته شده و به جرگه مستمری بگیران می پیوندند. 
مستمری بازنشستگان، همیشه از دغدغه های مهم این قشر بسیار عزیز در کشور بوده است. سالهای سال، این گروه از افراد جامعه مجبور بودند که حقوق و فیش حقوقی خود را با مراجعه حضوری به بانک دریافت کنند که این کار دردسرهای فراوانی را برای آنها به وجود می آورد. 
در این سالها این امکان فراهم از جمع 178 هزار مستمری بگیر واجد شرایط این استان همگی بتوانند به طور غیر حضوری فیش حقوقی و آخرین حکم خود را از سامانه دریافت نمایند.
6‏-صدور و تامین اعتبار دفترچه درمان در سراسر کشور 
   بیمه ‌شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند در هر نقطه از کشور با مراجعه به نزدیک‌ ترین کارگزاری یا شعبه تأمین ‌اجتماعی برای صدور، تجدید و تمدید اعتبار دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
در حالی که در گذشته فقط می توانستند به شعبه  اصلی یعنی شعبه ای که حق بیمه واریز می نمایند مراجعه نموده و این خدمات را دریافت نمایند.
7‏-پرونده الکترونیکی
در حال حاضر هر فردی که برای اولین بار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد کلیه مدارک آن جهت تشکیل پرونده اسکن شده و پرونده الکترونیکی تشکیل می گردد و این طرح برای افرادی که در گذشته تحت پوشش قرار گرفتن نیز در آینده اجرایی خواهد شد و این باعث عدم مفقود شدن مدارک و همچنین تسریع در خدمات رسانی می شود. با اجرای کامل این طرح تعداد 640 هزار پرونده شامل پرونده های بیمه شدگان و مستمری بگیران تبدیل به پرونده الکترونیک گردیده که می توان ضمن دسترسی سریع به اطلاعات بیمه شدگان، صرفه جویی قابل توجهی در فضای مورد نیاز جهت بایگانی پرونده ها داشت  و بعلاوه مصرف کاغذ نیز به میزان قابل توجهی کاهش میابد.
8‏-نامنویسی متمرکزبیمه شدگان
در این طرح با استفاده از یک سامانه متمرکز، ثبت کلیه اطلاعات هویتی بیمه شدگان و اختصاص شماره تامین اجتماعی به تمامی یک میلیون و 450 هزار نفر آنان امکان پذیر شده است و کلیه خدمات از بدو ورود بیمه شده به سازمان تا بازنشستگی، هر گونه تغییرات از بیمه شده به کارفرمایی و همچنین بازنشستگی در قالب همین کد شناسایی خدمات رسانی خواهد شد.
9‏- بازرسی الکترونیک
  با راه اندازی سامانه مناسب و تجهیز بازرسان شعب تامین اجتماعی به تجهیزات سخت افزاری لازم، این امکان فراهم شده است و امر بازرسی از کارگاه های مشمول، بصورت مکانیزه و شفاف صورت  می پذیرد  و  کلیه  نتیجه 72000 هزار بازرسی سالانه استان بصورت اینترنتی به طور مجزا در کارتابل مربوطه دراختیار کارفرمایان محترم قرار می گیرد . 
10‏- ارائه خدمات از طریق تلفن همراه
دریافت سوابق بیمه ای
آخرین مستمری 
استحقاق درمان 
رابطه بیمه ای
استفاده از کد دستوری دستوری  *4*1420#
سلامی در پایان اعلام کرد این اداره کل  در نظر دارد طرحهای دیگری را به حول و قوه الهی و کوشش همکاران، عملیاتی نماید تا بتواند هرچه بیشتر در تسریع  و تسهیل امور مخاطبان قدمهای در خور توجهی بردارد.

ارسال نظر

captcha