گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد؛

ناتوانی آموزش و پرورش در آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد آموزش و پرورش در آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان ناتوان بوده است.

تامین 24 / در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ابتدا به طرح کاد پرداخته شده و آمده است: این طرح تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت، اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات در معرض انحلال قرار گرفت.

 

به گزارش ایلنا، طرح خوداتکایی، درس کار و فناوری و درس کارگاه کارآفرینی و تولید، برنامه بوم و طرح ایران مهارت از طرح‌هایی است که آموزش و پرورش در زمینه مهارت‌آموزی اجرا کرده و در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در این گزارش این‌طور نتیجه‌گیری شده است که بررسی برنامه‌های اجرا شده توسط وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که عملا هیچ کدام از آنها تحقق بخش اهداف ماده شش قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش یعنی آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان متوسطه نظری نیستند، حتی طرح کاد هم که از حیث استاندارد دستیابی به شغل و از حیث آموزش دانش‌آموزان متوسطه نظری بیشترین قرابت را با این قانون داشته است به دلیل آنکه اولا اجرای آن قبل از تصویب قانون شروع شده و ثانیا پنج سال بعد از تصویب قانون متوقف شده است نمی‌تواند به عنوان فعالیتی در راستای اجرای این قانون محسوب شود.

 

بررسی اسناد بالادستی نیز حاکی از آن است که امر مهارت آموزی به تکرار به‌عنوان یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است که اجرای همه آنها در شرایط کنونی از توان این دستگاه خارج است و به علاوه موجب تهیه اسناد گوناگون برای اجرا، همپوشانی، موازی کاری و آشفتگی در برنامه‌ها نیز می‌شود.


ارسال نظر

captcha