تقویت واحدهای حقوقی مهمترین راهبرد سازمان تامین اجتماعی

یکی از مهمترین راهبردهای دفتر قوانین و مقررات معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، تقویت واحدهای حقوقی استان‌ها است.

تامین 24 / عمران نعیمی، مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی در جمع سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و سرپرست و کارشناسان اداره حقوقی این اداره کل افزود: وجود یک واحد حقوقی سلامت می‌تواند شکل‌گیری پروند‌ه‌ها، به‌روزرسانی آن و در نهایت کاهش تردد آحاد مردم را ساماندهی کند و سطح رضایت‌مندی مخاطبان را نیز ارتقا بخشد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی افزود: افزایش نیرو با توجه به نوع و تعداد پرونده‌ها، ایجاد فضای مناسب اداری، توسعه سامانه الکترونیکی، تاکید بر حفظ کرامت کارکنان و مراجعه کنندگان، تقویت اخلاق حرفه‌ای در نزد کارکنان، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان و تحلیل کارشناسانه و علمی قوانین، مهمترین اولویت‌هایی است که نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای جایگاه حقوقی ادارات کل تامین اجتماعی دارد و تلاش داریم با کمک مسئولان و کارشناسان انتظارات را برآورده کنیم.

 

مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی نیروهای ادارات حقوقی استان‌ها را نیروهایی شریف، تلاشگر، توانمند و متعهد در جهت حفظ منافع سازمان و رعایت حقوق مردم دانست و افزود: نباید بار منفی بعضی از مصوبات دولتی، فرسودگی و فرسایش روانی کارکنان را فراهم کند.

 

نعیمی یکی از عمده‌ترین مشکلات حقوقی در سازمان تامین اجتماعی را وضع قوانین و مقرراتی دانست که بدون آنکه بار مالی آن پیش‌بینی یا تامین شده باشد، سبب شده است سازمان در اجرای آن با مشکلات روبه‌رو شود.

 

مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی نبود تحلیل و تشریح علمی از قوانین را یک غفلت تاریخی و فقر پنهان یاد کرد و گفت: ادبیات حقوقی کشورمان ایران در حوزه تامین اجتماعی فقیر است و در این میان قانون تامین اجتماعی مصوب سال 1354 که مهمترین منبع این شاخه از حقوق عمومی است، نیازمند شرح، تفسیر و نقد علمی است.

 

در این دیدار حسین امیری‌گنجه، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های دفتر حقوقی، توجه به جذب نیرو در به حداقل رساندن پرونده‌ها و اهمیت به برطرف شدن نگرانی کارکنان حقوقی را مورد تاکید قرار داد.

 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: در جهت افزایش سطح رضایت‌مندی مخاطبان امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام‌شده مدت انتظار پرونده‌ها به کمتر از یک ماه برسد.


ارسال نظر

captcha