محمدحسن زدا:

کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی تقویت می‌شوند

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تفکر حاکم بر سازمان تامین‌اجتماعی، تقویت کارگزاری‌ها است، تصریح کرد: ضروری است با همفکری و بهره‌مندی از خرد جمعی، کارها و خدمات کارگزاری‌ها بهینه‌سازی شود.

سلاله صدرائی

تامین 24 / محمدحسن زدا، در همایش نمایندگان کارگزاری‌های رسمی سراسر کشور که هم اکنون در محل این سازمان در حال برگزاری است، افزود: حدود ۴ هزار نفر نیروی کار در کارگژاری‌ها وجود دارد و حدود ۵۰ میلیون عملیات بیمه‌ای در یک سال توسط کارگزاری‌ها انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: توجه به کارگزاری‌ها از نظر اقتصادی نیز مهم است و کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات بهتر باید از منابع مالی مناسبی برخوردار شوند تا انگیزه آن‌ها برای ارائه خدمات بهینه افزایش یابد.

 

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به دنبال طرحی هستیم که وضعیت کارگزاری‌ها بهتر شود، گفت: این مراکز نباید از اینکه خدمات آی. تی سازمان گسترش می‌یابد نگران شوند؛ زیرا برخی از امور آنان خدمات میدانی است و به دنبال این هستیم که بازرسی از کارگاه‌های حقیقی و حقوقی ماهی یک‌بار انجام شود.

 

زدا افزود: همچنین سازمان حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق در دست مردم دارد و خدمات میدانی باید تقویت شود.

 

تفکر حاکم بر آی. تی تامین‌اجتماعی باید تغییر کند

وی با اشاره به خدمات الکترونیک سازمان و فعالیت بخش فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک، با تاکید براینکه تفکر حاکم بر آی. تی سازمان باید تغییر کند، گفت: تفکر حاکم بر این حوزه شعبه محور بود و اکنون باید سرویس محور باشد.

 

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: نتیجه تفکر سرویس محور این می‌شود که مراجعه کننده بتواند ظرف ۱۰ دقیقه خدمات خود را دریافت کند؛ این مزیت علاوه بر صرفه‌جویی وقت و زمان مراجعه کننده‌ها و جلب رضایت آنها، منجر به دقیق‌تر شدن نظارت‌ها و پرداخت‌های سازمان می‌شود.

 

زدا تصریح کرد: برای مثال دریافت خدماتی مانند مفاصا حساب که نیازمند طی مراحل گوناگون است و باید این خدمت را در ۱۰ دقیقه دریافت کند. هرچند که اکنون نیز ارائه این خدمت که پیش از این نیازمند بررسی ۳۴ نفر بود، تسهیل و محدود به پر کردن یک فرم و اسکن آن برای خدمات الکترونیکی شده است. همچنین درنظر است سیستم متمرکز مستمری‌ها برای صدور حکم و سایر اقدامات گسترش یافته و کشوری شود؛ اکنون تنها پرداخت‌های مستمری‌ها متمرکز شده است.

 

وی افزود: همچنین خدمات غیرحضوری سازمان نیز باید به طور کامل غیرحضوری شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد برای تکمیل امور خود نباشد.

 

خدمات سازمان تامین اجتماعی ممتاز است

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه ۱۲۲ هزار میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸، گفت: این بودجه در مقایسه با بودجه بودجه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دولت، جایگاه سازمان را نمایان می‌کند.

 

زدا اظهار کرد: ماهیانه ۶۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان پرداخت می‌شود، ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه ارائه خدمات درمانی و... است.

 

وی میانگین درآمد سازمان در سال ۹۷ را به میزان ۶۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امسال درآمد سازمان به طور میانگین حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و این افزایش درآمد علاوه بر تاثیر افزایش ۳۶ درصدی حقوق و دستمزد، ناشی از تلاش مجدانه همکاران سازمان تامین اجتماعی و کشف منابع جدید است.

 

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین سازمان دارای ۵۵۰ شعبه، ۳۵۰ کارگزاری و ۳۰۰ شعبه اقماری است و بیش از هزار واحد بیمه‌ای و ۴۵۰ واحد درمانی دارمانی در سازمان تامین‌اجتماعی وجود دارد.

 

زدا با بیان اینکه در بخش درمان غیرمستقیم با ۴۶ هزار مرکز اعم از پزشکان و مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه‌ها طرف قرارداد هستیم که برخی از این مراکز از سازمان طلب دارند، تصریح کرد: برای پرداخت مطالبات این مراکز از سازمان، برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: سازمان ۱۳ هزار میلیارد تومان به طرف‌های قرارداد بدهی دارد؛ اما ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که به حول قوه الهی مطالبات سازمان از دولت اخذ می‌شود.

 


ارسال نظر

captcha